|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1533 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Przygotowania do zabawy karnawałowej zaczynamy ok. dwa tygodnie przed planowanym terminem imprezy. Każda klasa (klasy) losuje jedną spośród sześciu grup zwierząt:
- owiec
- wilków
- bocianów
- żab
- sów
- myszy
Następnie w ciągu dwóch tygodni dzieci wymyślają charakteryzację i opracowują swój grupowy okrzyk. Każda klasa powinna też przygotować worek z ubraniami, tak aby na każdego uczestnika (z grupy) przypadała jedna część odzieży. W tym czasie uczą się też i opracowują trzy dowcipy lub skecze. Należy także przygotować: linę, 6 koców, 6 par rękawiczek pięciopalczastych dzianinowych, wystarczającą ilość cukierków w papierkach. PROWADZĄCY ZABAWĘ JEST CZAROWNIKIEM (najlepiej, aby był to jeden z nauczycieli).
- Powitanie.
Jestem Czarownik..... Witam Was w Zaczarowanym Gaju na wielkiej zabawie. Czeka na Was dziś wiele niespodzianek i atrakcji. Zaraz się przekonacie kogo dziś do siebie zaprosiłem...
- Prezentacja grup.
Każda klasa prezentuje się za pomocą swojego odgłosu i demonstruje stroje. Pozostałe grupy zgadują kto przyszedł na bal. I CZĘŚĆ: ZABAWY I KONKURSY
- Zabawa - gonitwa za odgłosem.
Czarownik pyta: - Czy pamiętacie kto dziś bierze udział w zabawie? Zaraz sprawdzimy. Wszyscy biegają po sali i wydają swoje odgłosy. Na sygnał czarownika: CISZA! wszyscy milkną. Czarownik informuje, że przyszedł czas na małą przekąskę, więc zaczyna się polowanie:
- bociany gonią żaby
- wilki - owce
- sowy - myszy
Tylko uciekające zwierzęta wydają odgłosy, dzięki temu drapieżcy wiedzą gdzie uciekają ich ofiary. Następnie Czarownik odwraca role swoimi czarami i ofiary gonią drapieżców (którzy wydają teraz swoje odgłosy).
- Zabawa - najszybsi, najśmieszniejsi, najgłośniejsi, najcichsi, najmocniejsi, najskoczniejsi.
Najszybsi
Wyścig z ubieraniem. Każda grupa przygotowuje worek z ubraniami (aby utrudnić zadanie prowadzący może przetasować grupom worki, pilnując jednak , aby ilość odzieży zgadzała się z ilością uczestników). Na sygnał Czarownika jedna osoba z grupy wysypuje stos ubrań i każdy losuje jedną rzecz, rozpoznaje ją i prawidłowo zakłada na siebie. Każda grupa ubiera się w tym samym czasie. Wygrywa grupa, którą zgłosi jej opiekun podniesieniem ręki do góry.
Najśmieszniejsi Konkurs opowiadania dowcipów, bądź prezentacji skeczy (każda grupa przygotowuje trzy), pozostałe grupy nagradzają je brawami (najgłośniejsze i najdłuższe - wygrywają).
Najgłośniejsi Która grupa najgłośniej zaprezentuje swój odgłos. Prezentacja grup od najmłodszej.
Najcichsi Która grupa najciszej pokona tor przeszkód (dowolny lub przejście pomiędzy rzędem krzeseł). Liczba uczestników musi być równa w każdej grupie (ochotnicy). Prezentacja grup od najstarszej.
Najmocniejsi Przeciąganie liny. Grupy młodsze z młodszymi, starsze ze starszymi.
Najskoczniejsi Grupa ustawiona jeden koło drugiego, w podskokach przemierza odcinek przestrzeni ograniczony liną trzymaną przez dwie osoby. Odmierzamy czas. Najsprawniejsi wygrywają.
UWAGA!!! PROWADZĄCY TAK KIERUJE ZABAWĄ , ABY KAŻDA GRUPA MIAŁA SUKCES W JAKIEJŚ KATEGORII.
- Zabawa - powódź.
Każda grupa ma koc - tratwę. Czarodziej włącza spokojną muzykę. Wszyscy poruszają się w jej rytm dookoła tratw. Nagle muzyka zostaje wyłączona i czarownik informuje: POWÓDŹ! Wszyscy ratują się skacząc na tratwę. Aby grupa przetrwała nikt nie może wpaść do wody (pierwsi, kórzy wpadną są eliminowani z dalszej gry). Dla pozostałych grup zabawa toczy sie dalej. za każdym okrzykiem: POWÓDŹ! koc - tratwa zmniejsza się o połowę.
- Zabawa - cukierkowa sztafeta.
Każda grupa ustawia się w rzędzie jeden za drugim. Pierwsza osoba ubiera rękawiczki. Przed każdym rzędem stoi pomocnik, który trzyma worek cukierków w papierkach. Na dany sygnał pierwsza osoba jak najszybciej sięga po cukierka, odwija go z papierka, wkłada do buzi, ściąga rękawiczki i przekazuje następnej osobie i udaje sie na koniec rzędu. W sztafecie bierze udział tyle samo uczestnikow w każdej grupie, reszta jest pomocnikami. PODSUMOWANIE: Pochwała za aktywny udział, docenienie starań każdej grupy. Zapowiedź części drugiej - zabawy tanecznej. Prowadzący tworzy wężyka, który w rytm piosenki okrąża salę i zaczyna się:
II CZĘŚĆ: ZABAWA TANECZNA. Na koniec zabawy karnawałowej Czarownik ogłasza konkurs na najładniejszy, najbardziej oryginalny taniec: bocianów, żab, wilków, owiec, sów, myszy. Każda grupa prezentuje się osobno nagradzana brawami widzów. Na koniec Czarownik dziękuje zwierzątkom za udział w zabawie.
Opracowanie: Monika Oskołow wychowawca internatu przy OSW dla Dzieci Niewidomych i Słabo Widzących w Krakowie |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|